a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

banyak benda yang tersimpan tapi x boleh nak diluah
aish...
redha jela~~

memandu dari kota bharu ke klang pada malam jumaat bersama sepupu
kami berdua saje
sampi turn aku bawak lak...
aku xtau jalan
hahahaha
sampai rumah terus tidur sampai pukul 10
(considered awal bagi aku ye..)
dan terus sahaja menolong makcikku masak untuk tahlil petang tu
ngahahahaha
aku pemalas. mana aku nak tolong keje2 dapur sebelum ni
hehe

esoknya, kami berombongan ke melaka
cousin ku tunang..
bersempitan di dalam kereta dengan hantaran
saket pinggang sebab seat keta rendah sambil memangku hantaran dan juga terpaksa duduk 3 orang yang saiznya agak besar
:D
anak buah carik pasal sebab gedik nak tidur baring
wahhhh~~
amat sempit ye keadaan ketika itu
huhu

malam semalam juga la aku pulang ke kota bharu yang serba permai ini
berpikir berhempas-pulas dan membaca buku teks di atas bas dalam keadaan gelap sebab ada seminar yang perlu dibentangkan
lecturer in charge terkenal dengan kegarangannya..
takott~~

naik teksi untuk ke kampus
x tanya pun tambang berapa sebab selama ni aku memang x pernah tanya
apabila sudah sampai;
aku : berapa pakcik?
pakcik : rm20
aku : mahalnya!selama ni saya naik rm15 je 9tiba2 je pitch tinggi)
pakcik : eh..mana ada. saya bawak orang selama ni memang rm20
aku : tipu. saya bayar rm15 je, rm13 je sebelum ni. dengan pakcik asal lak kena rm20?
pakcik : saya bagitau je rm20. ikut awak la nak bagi berapa. saya x kisah. pagi2 lagi dah tinggi suara macam ni ( jam pukul 5.20pagi ketika itu)
aku : tak kira. saya nak bayar rm15 jugak (dan aku pun hulurkan rm20.kex xde duit kecik la ni)
pakcik : ikut la nak bayar berapa pun.
(kemudian, dia ambil duit tu)
pakcik : xde duit kecik ke?
aku : xde. itu jela duit saya ada.
pakcik : habis tu macam mana ni?
aku : saya nak bayar rm15 gak
pakcik : dah, saya xde duit kecik
aku : kata berniaga. kenapa pulak xde duit kecik?
pakcik : saya x berniaga. saya ada duit kecik tapi rm10 jela semua
(aku pun korek2 syiling dalam purse dan bagi dia)
aku : nah. terima kasih

bengang aku pagi2 buta dengan pakcik teksi
aku cam muka dia
memang xnak naik keta dia lagi

0 comments:


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.