a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

right now, at this moment i really feel like cooking
the menu?

mee bandung

but i don't have transport to go to supermarket
and i don't have my friends here to eat what i cook
and i don't have the budget for it

tengok gambar jela....

bas untuk pulang ke kampung khamis lepas patut bertolak pukul 8 malam
dan bas transnasional selalu tiba tepat pada waktunya
waktu aku dan noddy sampai ke stesen bas pukul 6.30 petang tu, bas ke batu pahat dah ada
bas ke johor bahru belum sampai lagi
takpe...selalu pukul 7.30 bas ke jb baru ada

kami pun berjalan kaki dari stesen bas ke restoran tarbush untuk buka puasa
aku xtau nasi apa yang aku makan tapi rasanya sedap
rasa macam nak order lagi lain kali tapi restoran tu menunya berubah ikut hari...

lepas berbuka, kami pun speedwalked ke stesen bas
tengok jam, masih sempat nak jamak taqdim ni
makanya, kami pun bercepat-cepatan

bila aku tengok, bas ke jb x sampai2 lagi
dah pukul 8 ni
pergi ke kaunter, diorang kata bas belum sampai lagi
xtau kat mana
buleh pulak camtu

naseb ada kawan. sorang nak ke seremban pukul 8.30. sorang lagi ke klang pukul 9
xtau apa nasib, bas ke seremban pun lambat. yang ke klang dah selamat bertolak dah...
pukul 9.30 masih xde lagi bayang bas
hati dah cuak sebab teringat pemandu bas mogok malam raya
alahai.....

aku bukannya apa, kalau gerak lambat, nanti sampai jb dah tengah hari. pukul berapa pulak nak sampai rumah kan..
pukul 10 baru bas sampai. pakcik tu buleh pulak buat lawak walaupun tau dia sampai lambat
buat2 lawak konon kitorang suka la tu
oh, please.....

dan driver bawak bas dengan perlahan
amat perlahan...
patutnya pukul 10 pagi dah boleh sampai jb (perjalanan kb-jb mengambil masa 12 jam ye. sebab tu kaki selalu cramp kalau naik bas)
tapi hari jumaat tu, terminal larkin hanya boleh dilihat dengan mata kepala pada pukul 12
14 jam atas bas yang amat menyeksakan!!!!!!

endless sneezing since i arrived this morning
damn! my room was dusty
i only left it for a week
hish!

quickly took a shower and did some cleaning
that's when i started sneezing endlessly until my nose became red like clown
bleerggghhhh~~

currently, i am having biskut suji for breakfast
so yummy~

buleh pulak aku ada angular stomatitis
huhu
ni mesti kes derma darah aritu pastu terus x cukup iron
sakit okay xleh nak bukak mulut besar2
:(

something happened this morning but i rather keep it to myself
instead, i will tell you another story

yes, this is a story of me drooling over one guy who happened to be supervising me in the clinic this afternoon
damn!!!!!
my heart fluttered when he looked at me (or the other way round :P)
i smiled the whole afternoon because of him
gosh! i wish he knows my name...
he even praised my work causing my heart rate to double (hahahaha. okay. i bluff. so what?)

i have excuse to look for him tomorrow because i accidentally forgot to ask for his signature for the treatman plan
*wink*

who knows maybe my heart beats triple the rate tomorrow?
hahahahaha

it is a (quite) rare scene seeing me sitting at the table trying to get my work done
seriously because i am such a lazy brat
:P

i will drag my work until the very last minute
and when that time arrives, i will work my head fast enough to finish them

please, don't try this yourself because i suffer
huhu
but being me, i never learn from my many mistakes :D

ada orang main api kat hostel
cam best jek
nak join gak tapi kawan-kawanku cam xnak pulak :P

mercun memang x main
takott~~~
hahahaha xD
tengok orang main jela

ada dengar bunyi meriam
wahh
bertambah semangat nak balik
sebab kat kampung ada pakcik yang akan main meriam sejurus sahaja azan maghrib berkumandang
xtaula dia puasa ke x :P




aku dalam dilema la...

sedang berusaha untuk download lagu-lagu raya
tak sangka ada 6 hari je lagi nak balik rumah
huhu..tak sabarnya saya~~

tidak bangun sahur sekali lagi pagi tadi
ish...ape la nak jadi ni

pergi klinik dengan perut kosong
huhu...masuk angin jadinya

berjaya menyiapkan MMR untuk immediate denture
tengok nanti macam mana hasilnya masa try in

kepeningan huru hara
aarrrggghhhh!!!!!

mau tidur la
tapi nanti takut x bangun sahur lagi
tunggu kejap lagi kot...

baru ku sedar kenapa aku jadi sangat mengantuk seharian ni
malam sebelumnya aku cuma tidur 30minit sebelum sahur dan 1 jam selepas sahur
lepas subuh, terus bersiap untuk ke kelas sebab pesakit temujanji ramai

peliknya, aku tak mengantuk pun seharian semalam
malam tu pulak, ada kempen derma darah mega
dan aku pun turut serta
ramai gila umat datang nak derma darah

buka puasa dengan mihun goreng saje sebab nasi dah habis waktu kami tiba lepas sembahyang maghrib
bengan betul aku
hish!!
dah tau orang ramai, tak nak pulak sediakan makanan lebih

dan aku pun derma darah sebanyak 450ml
hehe
masih lagi mampu bertahan selepas derma darah (sebab selalunya ada je insiden pengsan2 lepas derma darah :P)

posisi awal sebelum terpaksa bertukar katil sebab vein tangan kiri sangat kecik
huhu
sekarang tangan kanan ada hematoma
capillary rupture la pulak kan...


balik bilik terus tidur tak sedarkan diri sampai terlepas sahur pagi tadi
dan pergi kelas dalam keadaan yang sangat mengantuk
aku rasa kerana aku kekurangan OKSIGEN
.........

tetap rasa mengantuk lagi walaupun dah tidur awal sampai terlepas sahur
xde moodnya nak pegi klinik.....

i have a thing with a guy who
--> is tall
--> is not too bulky
--> has shoulder-length straight hair
--> has nice smile
--> is sleepy-eyed (because i am one too. cett :P)
--> will give me pocket money every month so i can spend it. hahahaha xD

ni semua adalah angan2 saje ye
blerrghhh~~






-------> oii!!x reti nak tidur ke? esok ada klinik la. gedik :P

tadi kat bazar, nak beli air lepas berebut beli makanan
terpaku depan deretan air yang berwarna-warni
rasa macam nak minum cendol. tapi macam nak air kelapa gak
nak yang mana satu eh?
bergerak sedikit demi sedikit ke tempat air tu
orang sebelah order cendol
ish, nak cendol gak la
okay. hati dah tetap. nak order cendol
tak lama pastu orang sebelah kanan order air kelapa
camne ni? rasa macam nak air kelapa lak
aish

bila dah sampai turn...






"mm..nak air kelapa satu"
akhirnya order air kelapa

nasib baik tak beli dua2 :P

i tak tamak tau
xD

sangat teringin nak makan kuih suji
dulu tak berapa nak suka tapi sekarang ni jadi tergila-gilakan pulak
nevermind. my mom will make them for me :)

they were out and brought a pair of shoes each
damn jealous
on second thought, i wont be wearing fancy shoes during raya or whatever
but still.....i am jealous
i want at least a pair too
;(

o yeah, we went out to mamak (again?)
no cheesy moment occurred tonight
this girl really wanted roti canai banjir
obviously, not me
because i craved for something else







KFC!!!!!!!!!
hahaha
i ordered regular X-meal
so i had to taste both the chicken and burger
hehe

their new menu, cheesy chicken macaroni is so cheesy
better to eat it while it is still hot or else you will be bloated :P




hey girl!!
go sleep la
so late already

*nite2*

currently, am cracking up my head
why do i have to do this?

smack right in my face
drag me back into reality


buka nanti nak makan pizza boleh?

dalam pada dapat nombor telefon semalam, kami masih lagi teringin nak pergi makan roti canai
weyh!!!aku nak teh tarik gelas besar
ye. aku tamak

tapi, kami berjaya mengekang nafsu kami
kami tak keluar pun malam ni
hanya menghabiskan masa di depan laptop sambil tengok wayang hindi
aamir khan yang berlakon

sebelum tu, mestilah ada sesi asam garam rempah kehidupan
barulah menarik kehidupan malam kami kan
:P

ada cerita menarik hari ini
tadi kami ke lepak kat mamak
masing2 teringin nak makan roti canai

sesudah makan, kami ke kaunter untuk membayar
rakanku yang seorang ini telah diberikan resit
dia terasa ada kertas keras dalam tangannya
rupa-rupanya, mamak itu telah menyelitkan nombor telefon semasa nak pulangkan baki dan bagi resit
disuruh call
"please call me. 014-22(pastu dah tak ingat). roni"
muahahahahaha xD
lawak hindi sungguh


(layan lagu hindustan sepanjang sesi melantak tadi sebab restoran itu asyik memainkan lagu-lagu hindi)

suffian called just now
we haven't talked to each other for so long
currently based in kedah, he has no worry whether he has raya holiday or not :P

hey, big brother!
i want duit raya
please bank in into my account :D

i woke up this morning and received an SMS saying the exam will be forwarded to 12 pm
blerghhh!!!!

nasib baik ada baca gak sikit2 malam tadi
aish!

viva semalam pun x habis lagi
kejap lagi mesti kena la ni

woke up late this morning
and i mean....late
received an SMS from te group leader that there will be a viva session
damn!!

About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.