a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

ada sesuatu berlaku semalam
perkara yang agak x munasabah la

malam sebelumnya, aku ke emergency department sebab on call
tunggu kat sana sampai pukul 2 pagi
sampai bilik je, cepat2 bersiap dan tidur

aku hanya bangun bila handphone berbunyi sebab patient call
baru teringat ada bagi appointment pukul 8.30 pagi
bila tengok jam, dah pukul 9.30 pagi
apa lagi, terus mandi dengan sepantas kilat dan speed walk ke klinik

bukak pintu klinik je mana2 classmates yang bertembung bagitau,
"eyh.x pegi kelas eh?bapak angkat kirim salam.berani ko x pegi kelas dia"
aku pun, "kelas pe?"
mereka, "case presentation dengan dean"
aku, "sumpah aku lupa betul. huhu"

dah lupa kan, nak buat camne, teruskan jela hari tu dengan examined patient dan buat scaling

pagi tadi, terserempak dengan dean dan terus mengaku bersalah sebab x pegi kelas dia
memang aku lupa betul...

dean tanya aku, "how's your clinic and study?"
jawapan aku mestilah, "slow je prof..."
dia ada cakap, final year tahun ni agak slow kalau nak dibandingkan dengan 4th year
our knowledge is too superficial
ni mesti kes aku buat salah kat klinik dah sampai kat telinga dia

aku sudah cuak
sempat ke nak fulfill requirement yang banyak tu dalam masa 5 bulan?
benda2 macam ni la yang selalu buat heart rate aku racing dan aku selalu pening kepala
habis tu, nak macam mana lagi...
......................................................

0 comments:


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.