a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

went out naliny and her friend just now
looking for food stock for the next 2 weeks
hehe

after that, we went for dinner
while we were at our table and chatting
there's one man without an arm came to our table
he greeted me with salam and asked me whether i wanted to buy his kerepek
i was reluctant at first
but after i listened to what he said, i bought his stuff
katanya, "nak mintak sedekah, saya segan. jual ni jela saya boleh cari duit. asal mana?"
"johor"
"dah lama ke duduk sini? belajar ye?"
"aah"
"saya doakan awak belajar elok2. tapi, awak pun doakanlah anak saya pun dapat belajar macam awak. ada lagi sorang je"
"insyaAllah pakcik"
"bila balik johor?"
"lambat lagi"
"saya doakan perjalanan awak dari kota bharu ke johor selamat pergi dan balik ye"
"insyaAllah..terima kasih ye"
"terima kasih"

sangat tersentuh bila dengar dia cakap macam tu
naliny sampai kata, "i respect la that man. dia bagus"

lepas tu, lelaki itu pun pergi ke meja-meja lain untuk jual kerepek

pakcik, saya doakan pakcik sentiasa dimurahkan rezeki, anak belajar pandai-pandai. terima kasih sebab doakan saya ye.....

4 comments:

em at least die crk rezeki halal kan..better dr mntk sedekah..

ahh...lebih baik dia buat camtu..

at least, cam simbiosis..orang tolong dia..dia tolong orang dengan mendoakan..itu lebih baik bukan?

murah hati kamu..semoga Allah memberkati..=)

noddy: betul...

zara: sekadar membantu pape yg boleh

amin..


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.