a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

petang tadi, my cousin yang keje kat tanah merah call ajak kuar pegi kb mall
saje jalan2 la
aku pun ikut jela..
memang ada niat nak membeli barang2 sikit
sabun basuh dah nak abes, handwash pun tinggal sikit je lagi, nak beli nescafe, and air freshner dah abes

kita pun pegila kb mall
ramainya manusia arini..
masa nak turun escalator dari parking atas, ternampak la kanak-kanak (kot..muka cam budak-budak tapi orangnya tinggi-tinggi la gak) shuffle
aiyoo diorang ni..

bila sampai kat 2nd floor tu, punyalah ramai orang, pastu ada orang memekak
ada pe ntah kat bawah tu
pastu ada pulak orang buat audition (agaknya la)
aku nampak kat board tu diorang tulis "pilih kasih"
pehal lak pilih kasih?
x paham aku

seriously, these people kan...
especially the school kids. they dressed up ala fashionistas
but not even close
me and my cousin cuma mampu geleng pale dan senyum simpul je
i don't mind if you want to dress up or whatever but please, don't wear those sunglasses inside a building esecially when the weather outside was cloudy
pebenda yang silaunya dik??...
and the guys, lose that coloured skinny please
it's an eyesore. and i'm being honest here

serabut seyh dengan diorang ni
macam2 fashion aku tengok
x paham aku
ada lagi satu laki ni yang buat aku cam nak pengsan bila aku kuar dari booth celcom
boleh pulak dia bersidai kat palang mengadap kedai celcom tu dengan gaya rambut macam sarang tebuan
oiii!!dah bape lama x shampoo??

masuk dalam pacific dengan niat nak beli barang2
dalam tu pun ramai la orang nak beli barang2 gak (xkan nak susun barang kat dalam tu pulak kan..)
ada satu tempat tu
jalan tu memang sempit
masa tu ada satu family dalam 4 orang berenti tengah2 jalan sebab diorang nak beli marigold ke ape tah
aku kat arah barat daya diorang (amek ko aku apply geografi kat entry ni)
i was trying to make my way pass them
aku ada manner kay
aku mintak izin "tumpang lalu ye.."
and then, there was this one couple tengah pegang tangan
ni yang buat aku bengang kat diorang
"BOLEH X KORANG LEPASKAN TANGAN MASING2 KEJAP KAT TEMPAT YANG MAHA SEMPIT NI?AKU TAU LA KO ADA BOYFRIEND/GIRLFRIEND TAPI BE CONSIDERATE LA SIKIT KAN.BUKANNYA AKU NAK CULIK BOYFRIEND KO TU."
apela salahnya lepas tangan jap, pastu sorang jalan dulu, sorang lagi ikut kat belakang
aku tangankan jugak orang yang camni tau
tempat dah la sempit, nak gak jalan sekali berdua cam jalan tu highway 3 lane
pale otak korang la....

2 comments:

ko hentak kepala dorang kat tepi tu patutnya laling~

baru puas hati~

kalau aku..aku sengaja lalu tengah2..biarkan~

xde maknanya nak buat camtu
jalan sempit sangat


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.