a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

aku jatuh cinta......
pada patientku siang tadi
he's charming and has long eyelashes
one look at him i know it's gonna take a long time for me to forget him (which means i'm seeing him more frequently than you think ;)

we talked a lot while i was examining him
the intimate distance between us made my heart flutters
my heartbeats sped up
and i started to sweat cold sweat
how i wish i could experience this feeling before...
:)

aku tanya rumah dia di mana
sebab tengok alamat, macam dekat je dengan usm
boleh pegi ni kalau ada free time :)
dia pun tunjuk arah
owh...

selalunya kalau aku prescribe ubat, aku suruh patient pegi amek sendiri kat farmasi
tapi demi dia, aku sanggup temankan walaupun aku ada kerja lain nak buat
ah..kuatnya cinta ini
jatuh cinta pandang pertama

namanya adam
tak sabar nak jumpa awak lagi
tapi saya ada exam lagi 2 minggu
maknanya, saya tiada klinik
xpe, saya boleh call awak nanti kan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
by the way, umur adam baru 5 tahun
dia sakit gigi
duduk je kat dental chair tu, dia kata
"adam nak tampal gigi ni"
wahh..berani sungguh budak ini
bertambah2 sayang la aku kat dia
aku ada tanya masa tengah tunggu mak dia tu
"sekolah adam kat mana?"
dia jawab, "mmm...ada kedai ni kan, gi kona pastu jalan terus pastu jumpa sekolah adam"
ntah, aku pun xtau kedai mana
hahaha
saje usik dia lagi
"umah adam kat mana?"
"mmm....keluar sini kan, pastu kona, pastu jumpa taman paduka, pastu kona, kona lagi, kona sini...dah"
owh....
seronok aku sembang ngan dia
tanya la dia, tengah hari makan pe
"makan nasi"
lauk pe?
"ayam masak pedas"
lagi?
"dah. tu jela"
:P

kat sekolah tadi belajar pe?
"baca. ngaji"
"kakak nak dengar adam ngaji la"
"A"
"eh. nape 'A' je?"(A as in alif di atas A)
"sebab cikgu ajar tu je"
"alif bawah x belajar lagi eh?"
"belum"
lor...

"adam gosok gigi berapa kali sehari?"
"lima"(sambil tunjuk 5 jari)
wah..aku dah start impressed ngan budak kecik ni
"bila?"
"pagi. petang. pagi pulak. pastu petang" (sambil tunjuk ngan jari)
"baru empat.lagi satu bila?"
pastu dia xtau nak jawab dah
alahai budak2...

dia datang ngan abang dia
abang dia buat treatment dengan my colleague
classmate aku ada bagi hadiah kat abang dia ni sebab buat treatment ngan dia
sekali adam tanya aku
"nanti adam dapat hadiah x? rusydi dapat hadiah aritu"
ah sudah..dia mintak hadiah pulak
"rusydi dapat hadiah pe?"
"pedang ngan sticker"
aiyakk..mesti hint2 nak pedang gak ni :P
aku cakap kat dia
"kakak boleh bagi hadiah tapi kena siap tampal semua gigi dulu baru kakak bagi eh"
dia pun angguk kepala...

4 comments:

baru nak suruh pas Lek Tuan pada i..

hahaha~

beres je
:D

la..ingatkan hot stuff mane..kiddies rupenye..

hehe
chomel tau budak tu
:)


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.