a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

pergi klinik tadi. dengan dama
mula2 nak pergi poliklinik penawar depan balai islam, sekali ramai gila orang
x jadi la

pusing balik, nak pergi klinik dr fatah
dama kata, "macam x semenggah je.."

ke depan sikit, pergi klinik wakaf siku
dah lama saya tak pergi klinik sebagai pesakit ye, tuan2 dan puan2
maka, saya jadi kagum bila tengok registration dibuat hanya guna IC (muahahaha...jakun sungguh xD)
untung nasib, masa tu klink tengah kosong
terus masuk bilik doktor
eh, macam kenal la doktor ni
dia surgeon kat HKB

"assalamualaikum, doktor. saya student USM. saya pernah jadi student doktor masa posting kat HKB"
balas doktor, "tula, saya pun macam kenal awak.rajin study.."
(sebab masa tu gedik2 bawak masuk nota)
"next week ada exam la, doktor"
"kenapa ni?"
"oh, saya batuk2 dan selsema dah lebih seminggu. berjangkit dari patient rasanya. pastu kalau bangun pagi, mesti bersin non stop. malam baru reda bersin tu. esok bersin lagi"
"ada resdung eh.."
"ntah. ye kot"
"ada demam ke?"
"xde. saya ada tender lymph node" sambil tunjukkan tempat lymph node yang tender kat belakang leher
"sini saya tengok" dan dia pun palpate
"sakit ke?"
"x sakit sangat macam semalam"
"bukak mulut" dan dia pun halakan pen torch ke dalam mulut
"pharynx awak merah. tapi tonsils x inflammed. sebab tu awak ada lymph node"
"owh...."
"ada amek antibiotic x?"
"xde"
"ubat batuk?"
"xde"
"ok. saya bagi amoxycillin.mm..xpela. saya bagi erythromycin sebab awak mungkin ada hospital acquired. ubat batuk, zecuf and something untuk kahak tu eh" (sebab masa tu aku batuk dengan sangat hebat sampai sakit tekak aku)
"nak MC ke?"
"x payah la..memang tgh xde kelas pun"
"bagus. biar awak belajar"
"mana boleh doktor. kena bagi MC gak. kalau x, nanti saya infect patient saya.hehehehe"
tapi, xde pun MC tu. kan tengah study week skang ni...

kat kaunter, akak tu kata "ni doktor bagi harga ubat sebab student doktor.ni antibiotic, ubat batuk ngan ubat kahak. rm20"
"nasib baik ngaku student. dapat murah sket" dan aku pun bayar dengan senyum lebar
kejap sangat kot aku masuk klinik
hehe

0 comments:


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.