a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

first, my patient for morning session didn't come i've given appointment
reason was, she could not find parking to the clinic plus it was raining heavily and she just left the clinic
she tried to call me many times but could not get through

after almost one hour of waiting, i called her to ask of her whereabouts
she said she'd arrived few minutes after i called her earlier. but after she couldn't find parking, she went back to her office
i was so frustrated to hear that...

i quickly wrote my name requesting for patient at Klinik Rakan Keluarga
after hours of waiting, no patient for me

i wasted another clinical session




in the afternoon, i assisted my partner
tidied up our place after she finished her work

suddenly, my classmate raised her voice to me across my cubicle
there was many people when yelled at me

i was stunned and surprised
i couldn't believe she could do that

she humiliated me in front of other classmates and staffs in the clinic

dia kata aku mengata dia belakang dia
dia ungkit benda-benda yang dia tolong

aku ingat dia main-main mula-mula tu tapi x sangka lak memang betul2 dia marah kat aku
aku memang xtau sebab pe dia marah kat aku
mengalir setitik air mata aku dimarah depan orang ramai macam tu
aku xtau pun pe salah aku......

ntahla..
aku memang dah maafkan dia
tapi x mungkin aku lupa pe yang dah dia buat kat aku
x mungkin...

aku xnak lepaskan amarahku tiba2
lama aku latih diri aku belajar simpan semua dalan hati supaya xde yang terasa
tapi aku x boleh elak kalau ada seorang dua yang kecil hati dengan aku

untuk itu,
aku minta maaf ye andai ada yang secara x sengaja aku termarah atau tertinggi suara
maaf sangat2....

8 comments:

This is what we called LIFE.. so unpredictable!! Juz forgive but never forget...

banyak-banyak la bersabar...

farie: no..i won't forget. biarpun aku jenis cepat lupa...

lolita: ye..saya sedang bersabar

Ala...I'm so sorry... Bersabar ok Farha... Ingat, suma kejadian ada hikmahnya walaupun kita belom lagi nampak hikmahnya sekarang nih...

it's alrite. bukan kamu yg patut malu, dia tu yg patut malu terjerit marah gitu tak sedar diri.

sabar jerlah (kalau aku mmg dah kena maki dah budak tu).

zatil: saya baru belajar untuk jadi penyabar :)

belle: rasanya dia x sedar yg suara dia kuat masa tgh marah tu (agaknya la...)
biar jela

arini kat surau time lunch, kitorg sembang sesama sendiri pasal dia, jadi bahan gelak lak. semalam memang cam bengang tapi arini cam klaka lak. dah mcm zaman sekolah yg carik gaduh x tentu pasal

huhu...

hihi..amarah ley datang bebila masa, tak pe, biar masa yang menentukan =)

sape mara ko??sini aku kiss - dgn kasut.wakakaka,sengih je la kalo kne mara,sure org yg mara ko tu jd sewel.hahaa


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.