a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

korang sakit hati x bila korang dah beratur nak bayar barang kat kaunter, pastu ada makhluk potong queue?

benda ni berlaku kat kitorang semalam. kat tesco. jam 7pm
line memang tengah panjang. kaunter pulak x banyak yang bukak
redha jela amik line panjang nak bayar barang2 kitorang yang x seberapa ni kan

sedang kitorang berborak sambil tunggu turn nak bayar, elok je makcik ni bawak troli dengan niat nak potong queue. depan aku pulak tu
ewah2..banyak cantik
terus aku menjeling kat dia dengan maksud tersirat, "pehal lak kau nak potong line aku?x reti beratur ke?"
tapi aku diam jela kan...

kebetulan pulak, belakang kitorang dah ada yang sambung queue dan belakang makcik tu pun ada orang sambung queue
habis tu camne?

bila orang depan dah gerak sikit, makcik tu pun tolak troli dia ke depan aku
wahhh!!ingat aku nak bagi can ke? xde maknanya
dengan pantas, aku angkat bakul dan tolak troli makcik tu ke belakang
aku x paham dengan makcik tu kenapa dia mesti tolak2 troli dia kat aku dan tuduh anak dia yang masih kecik, "adik, jangan tolak2. kena orang nanti!"
eh, biar betul kan. dah buat salah xnak mengaku pulak

bila orang depan dah keluarkan barang2 dia yang sangat banyak tu kan, dengan cepat aku terus melangkah ke depan troli makcik tu sambil melaung kat kawan2 yang lain, "eh korang. meh sini barang2 korang. aku bayarkan dulu."

lelaki kat belakang kitorang ada sound makcik tu sedas, "beratur la. apa pulak potong barisan ni? orang lain dah beratur ni"
makcik tu boleh jawab, "manade potong barisan. kita dah lama berdiri kat sini, kata kita potong barisan pulak."

aku diam je sebab aku berjaya menanda territory pembayaran aku dan buat makcik tu bengang.
bengong punya orang. dah la bawak 3 troli pastu nak potong queue pulak
keluar surau, nampak lagi makcik tu
aku pun tenung je dia dengan pandangan menusuk kalbu sampai aku blah
hahahahahahaha!!!!! padan muka

3 comments:

hahahahahhaahahah! i love this entry!!!

sian la warga emas tu weh haha
kang mampus kempunan nak bayar barang la plak

Entri Berita Hairan:
Johor Bharu, seorang wanita telah ditahan reman atas tuduhan mengecewakan seorang warga emas yang ingin memotong queue semasa membayar barangan

koh3

z: i know. i love this too. tapi kurang ummpphh sket sebab penceritaan yg kurang best

asfan: xdela tua mana pun. kalau jadi patient, mesti i panggil dia "kak". itu berita tipu je kan? LOL


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.