a journey of a starless night

serene. tranquil. peaceful.

i am an eater
i eat a lot
i constantly search for something to eat

for instance, yesterday
i went to my neighbour's house
mother asked me to give her sugar because she was having tahlil at night
i lingered with the family
played with her almost 3 year old son, muhammad
that tiny guy is a joker
and he is adorable
i miss him so much
that's one of the reason i wanted to go home so badly :)

seronok sembang dengan budak kecik baru pandai cakap kan?
macam tu la seronoknya sembang dengan muhammad
biarpun x paham pebenda yang dia cakap, tapi layankan jela
wonderopet,wonderpet! "kami datang"
apa yang penting? "kerjasama"
dia xtak tau buaya, tapi tau crocodile
dia xtau monyet, tapi tau monkey
dia xtau kereta, tapi tau car
dia xtau kasut, tapi tau shoes
budak2....

dia yang sambut aku kat pintu, "kak long, acuk arr.."
geram tau ini budak
"malam ni kak long nak balik"
"nak itot"
"mana buleh..sape nak jaga muhammad nanti?"
"kak long arr.."
alahai....

terkeluar topik rupanya
nak cite pasal banyak makan kan?
ok..
had lunch with them
kari ayam, ikan goreng, sambal belacan

tak lama pastu, balik la umah
sekali mak aku masak daa...
lauk pe?
simple yang amat
ikan masin dengan telur mata masak kicap
aku pun amek pinggan, bubuh nasi, makan depan tv
asalkan mak yang masak, lauk pape pun best

transit umah makcik aku sebelum ke larkin
eh eh..ada mee goreng la..
aku pun makan mee goreng 2 pinggan
dengan teh o panas
hahahaha

bloated perut aku
huhuhu

sesampai di larkin
terus jadi mabuk bila nampak bas
pergi cari iced lemon tea
konon2 nak hilangkan loya

deyy~~
aku dah lama x naek bas 12 jam
pening pale ila naek bas
huk3

dan aku pun tido sepanjang jalan ke kb...

0 comments:


About Me

My photo
sarcastic. hot-tempered. self-centered.